Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Sunday, February 20, 2011

Resepi Kek: Cereal Butter Cake

Aku ada seorang kawan ni yang aku panggil Didi,
sekarang dia ni memang bergiat aktif sungguh dalam mem'baking' nih!
so pengaruh dari dia ni lah, asyik citer keknya yang best tu je..
so aku pun coba laaa....
maka terhasillah,
Cereal Butter Cake!


rasa kek ni lain dari yang lain, mungkin sebab bubuh nestum tu...
aku belum pernah rasa kek bubuh nestum ni..
sedap weh.. tak muak, itu yang penting!
semasa membakar, dah nak masak tu.. bau dia..  masyaAllah.. harum je..
bak kata didi " the smell so smearing.."
merobek jiwa yang tidak sabar untuk ngapp!

oh ya, harus la kongsi resepi ya tak?
ini aku salin je dari resepi didi nih..
kalau ada apa apa pertanyaan boleh je tanya.. :)

Cereal Butter Cake

250gm butter
140gm Castor sugar
1 tbsp honey
220gm self raising flour
1/2 tbsp baking powder
4 omega-3 eggs
Nestum cereal 60gm
150ml fresh milk


Method:
1. Preheat oven to 180°C. Grease the sides and base.

2. Beat butter, sugar and honey until light and fluffy.

3. Add eggs one at a time beating well after addition.

4. Add Nestum and mix well.

4. Fold in the sifted flour and baking soda to mix.

5. Pour in milk and stir to mix.

6. Bake in the preheat oven for 45 minutes.

Selamat mencuba, mari kita buat kek ramai ramai! :)
oh ya didi ada blog! tapi dia belum kemaskinikan lagi..
klik sini dan sini
aku tunggu je ko update didi weh.. :)

13 comments:

ZR said...

chuppp... nak buat...ehehhehe.. dah copy the recipe...tq

Kakzakie Purvit said...

Kakak selalu bila tengok resepi hati membuak-buak nak buat tapi bila dah buat kerja lain lupa dah...

ciK LyndaWawa said...

alamak ai..terliur ni..dah la ngah lapar....

nIsYa said...

aaahh! Terliur nih! :D

Rohani Hashim said...

waaa kella yg rajin...nk kena g umah kella nih..hihihi pastuh request nk mkn ape, bole? ahaha

kella said...

KT: haaa.. mari buat! sebab sangat senang dan sedap pulak tu.. cheee... nanti dah buat upload ya! :)

Kak Zakie: ye la.. same je la cam kita, selalu je camtu, bila tengok resepi berkobar je. tapi lama lama lupa, tapi bila ingat balik tu masa nak buat tu... haa..siap ler cari resepi.. :)

Cik Lynda: buleh try buat ni.. sonang bai tu.. :) terima kasih..

Nisya: terima ksih singgah singgah sini tengok kek.. hehe.. terliur je.. klau mengandung ni kena hantar ni.. tak nt mengidam pula.. :)

kella said...

Hany: hehheee.. hany.. buleh.. buleh.. request je! tapi request yang kite reti buat ler.. kalo tak reti lain lak jadinya.. hahaha.. macam ler masak sedap pun... hahaha.. bila la nak jumpa ni...

Mak Su said...

rangupler kek nyer?

Anonymous said...

folo & BW..

mehla jenguk belog ai..

nice to know u!(^_^)

p/s:pandainyer wat kek...

kella said...

Noremy: haiii... terima kasih sudi ikut... sama sama kita jenguk jenguk ya! :D
nice to know u too...
bukan pandai sangat pun.. masih belajar lagi ni... saya budak baru belajar...

terima kasih ya... :)

kella said...

Maksu: baru perasan komen maksu sebab dia dok kat spam pulok.. ngape ntah..
hehe.. maksu kek ini tak rangup ler..sebab kan dia dah campur nga tepung, butter telur semuatu.. lembik dah dia.. huhu... :)

Deanna Yusof said...

Already done this for the third time today... cannot "tahan"... my neighbour keep asking.. "bau ape yg sedap sgt ni diana oii" tak sampai hati pulak nk makan sorang!!

kella said...

dd: kau ni.. sampai dah 3 kali? bio betul?? tapi betul la i tell u lah.. kengkawan aku kata pun sodap! bos siap suh aku buat lagi! cheeee... aku pun jiran tegor gak sebab baunya... memang harus aku nak bagi dia pun... hheehehe..
aku nak cuba mashmelloy n kek rock ko tu weh... ! thanks dd :D


Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker