Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Wednesday, October 7, 2009

Si K Masak Gulai Tempoyak Ikan Patin ??

hmm... dek kerana ke obsessan keinginan my hubby nak makan gulai tempoyak patin ni, aku pun buat ler...

memula terkejut sebab dapat harga ikan patin tu murah giler! aku rasanya ikan patin ni mahal gak kan? hmm aku dah agak dah mesti ikan ni tak segar kot.. aku plak tak penah2 beli ikan ni pun, so bantai beli je..

hari tu Mak bgtau, resepi nie simple je, cuma ; tempoyak, cili padi dan kunyit aje! mase mak buat ritu aku pun ada turut sama tumbuk bhnnya cili dan kunyit sekali, kemudian masukkan semua bebahan tu dalam periuk sekali dengan air.. bila rasa hari tu mak buat memang sedap!

Aku pun ikut resepi yang sama, tumbuk cilipadi bsama kunyit, masukkan dalam periuk sekali air dan tempoyak, masuk ikan!
tapi huh! ! tak sedap pong!
bagi b rasa..hmm... memang betulla tak sedap.. rasa pahit pun ada, dan sah2 jugak, rasa ikan tu tak sedap jugak! ikan tak fresh! tapi aku rasa aku tahu la, mungkin sebab aku guna cili padi hijau kot.. tu yang tak jadi! pastu terlebih buh kunyit!
hhahaha... tu yang my b tegur, nape kaler dia lain! hehehehe... ampun ya b, lenkali me try buat lagi..

~ tengok gambar pun dah tahu memang hampeh... tapi aku letak gak ler gambonye.. dia pun nak interprem gak.. ~

No comments:


Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker