Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Sunday, August 30, 2009

Terima Kasih Honey Bee..

Seminggu sudah berpuasa bersama suami terchenta, dari berbuka ke sahur semua aku yang sediakan..
dari tahap sedap 'boley laa' hingga la tak terhingga ketidaksedapannya! semua b mkn je.. terima kasih suami ku! bukanla terlalu berjimat untuk bsoping kat bazar Ramadhan tuh! tp byk faktor.. faktor sedap tak sedap la.. faktor kebersihanla.. huu.. tambah lagi wabak2 penyakit sedang berleluasa nih! sure crowded punyalah bazar2 ramadhan tu! tu tak kira lagi pbaziran yg bkal blaku tatkala perut sahut menyahut kelaparan dan nafsu mkan pula mbuak2! tetiba pulakla.. sumer makanan tu nampak menghairahkan! habis semua nak di 'try'.. sikit2 je memula..tapi akhirnya mbazir.. coz x sdp atau kekenyangan..

hisshh food.. food.. asal bulan posa je makin menggoda-goda korang ek!!

Syukur Alhamdulillah rumah aku tak le jauh sangat dari ofis.. balik pulak tu 4.30 ptg! koman2 pun 4.45 ptg gerak balik, sebab tggu my lovely b ambik! sampai umah kul 5.05! hahaha... naik moto, buleh la beb! siap buleh tengok spongebob yg start kul 5ptg lagi tuh! huhuhu.. best..best.. hmm sambil rehat2kan badan jap.. golek2 ngan b! upss tapi takleh lebey2 ya... pose nih, pose nih tau!
sebelum tu lagi, aku dah kuar kan dulu bhn basah dari peti sejuk, untuk masak..

selalunya kat opis lagi dah ada idea nk msk ape.. tgok pd bhn yg adalah.. tapi aku still gak tnya b, kot2 dia ada request nak mkn pe pe! (huh! gaya cam pandai masak! hehe.. sekali kalu dia minta yg bukan2! haa.. tergagau-gagau mcarik resepi) tu pasallah b awal2 lagi dah ckp...
'' u masak la ape2 pun.. takyah tanya me.. kalau u masak, me makan jer..."
hmm.. baiknya b me..thanks to b.. coz mmudahkan keja me..

pas bis sesi merehatkan badan, semayang segala, mula la sesi 'ktung ktang ktung ktang' ku kat dapur ! kalu tlebih baik+ cam sweet2+rajin b aku tu, ada lah di tolong2 aku kat dapur.. kalo tak pun, bila diminta tolong.. boley la..ringan le jugak tulangnya tu.. thanks to b..

ehem..ehem.. kat bwh ni adlh serba sedikit lauk yg aku msk sepanjg seminggu Ramadhan, yg sempat aku snap!
thanks to b coz sudi mkn mskn me.. selalu hargai me.. thanks...



biasanya, kami akan makn yg ringan2 dulu.. then sembahyang Maghrib bjamaah...
pas sembahyang baru ler santap nasik!
msistematikkan perut! hehehe boleh?...
pastu sesiap ler nak ke terawikh pulak..

hmmm.... rasa cam best jer.. semua cam tak over dose untuk pose kali nih!
tiada pbazirn mknan yg blaku..
Kalau tahun2 yg lepas.. mcm2 atas meja... kesudahannya.. perut terlalu kenyang tak leh nak abiskan semua! dah... mbazir pulak... pastu.. dah rasa berat perut tu nak pi semayang terawikh...

mmg cam best2 jer Ramadhan kali ini... semuanya bersederhana sahaja..
aku n b pun saling ingat-mengingati.. tidak tlalu obses ttg raya yg bakal tiba..
tetapi obses mgejar pahala di bulan Ramadhan!
thanks to b coz slalu saling ingat mngingati..

betul... kalau difikirkan... begitu banyak pahala dan ganjaran Tuhan berikan pada kita spesel di bulan ini sahaja! setan2 pun takda! Subhanallah.. kan?

tapi bak kata ustazah Nur Baa'yah dlm Iklan tu...
" Anda buat.. anda dapat !"

Kata Nabil pula..
"Lu pikirla sendiri..!"

Kata aku pulak!
" sekian dulu celoteh dari aku!"

No comments:


Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker