Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Friday, August 14, 2009

Masak Masam Pedas

Ptg balik keja tu memang dah teringat nak masak Ikan Keli untuk menu mkn mlm. Mula2 tu ingat nak uat msk merah je...My B mmg suke msk cam ni.. pastu...tlintas plak nak uat msk lemak cili padi pun sodap! tapi santan plak takde.. plus, aku pun cam ingat2 luper je resepinya! hehehe.. aku bukannya terorr nak ingat2 ni.. belek buku punya stail! hehe...
tapi last2 minit, teringat dengan satu resepi lagi yg tak penah aku cuba...
terus aku belek buku conteng aku tuh! sekali tengok resepi ni untuk ikan patin.. hoh.. molekla tuh.. patin n keli cam tak lari jauh! msknya pun simple je...
So dengan lafaz Bismillah..aku mulakan lah...

Hmm.. agak malang sikit hari tu.. masakan ku agak tidak mberansangkan selera b rupanya! tidak berjaya merembeskan nafsu mknnya pulok.. hok aloo...
Ghupenya, b tak suka msk keli yg jenis kuah2 ni.. sb isi keli akan lembik.. hmm iyo la.. betul jugak.. so nexttime masak goreng2 je untuk ikan Keli.. hmm.. actually tekak aku pun cam cannot go je..
Tapi rasa kuahnya bagi aku agak best jugak la!
tak dinafikan mmg best! cuma slek kat ikan tu je..
hmm.. takdo rezeki den nak dpt pujian lak kali nih!

Sebenarnya ini resepi yang arwah nenek aku ajar, mase arwah masih hidup! mase tu aku di awal perkahwinan, aku yg tanyakan, apa msk yg mudah2, senang nak msk, lansung dia bg aku resepi ni, kebetulan kami suami isteri ni dok nyebutkan ikan patin, so ikan patin la jd sumber resepi ni!
ikan lain pun boleh juga..

tapi resepi ni adalah mesti cuba punya resepi, sb ianya senang, mudah dan sedap..
Lebihan masak masam pedas ni aku bwa ke ofis.. bwa bekal, mkn ramai2...
hahaha... licin!... upss.. selera msg2 berbeza kan..



~ghupenya takde la lawo sangat...~



resepi update kemdian

No comments:


Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker