Wah!! mari klik klik sini jom !! terima kasih atas kesudian anda semua! :D

Tuesday, May 19, 2009

Bukan Sekadar Lawak


(gambar hiasan)

Citer ni Baru jer sebentar tadi,
masa aku n a few staff lain tgh saje2 borak, tetiba aku tegur sorang staff Indian ni, dia dok sebelah petisyen dengan akak Norie ni.. kebetulan masa tu akak tu tengah borak dengan nada yang agak kuat la.. sambil gelak2..
"Mr Karan, u boleh tahan kan dok sebelah dengan akak Norie ni? u tak rasa bising eh..."
aku memang suka ajer mnyakat Mr karan nie.. saje nak tunggu dengar apa dia nak jawab...
yang si akak ni pun menyampuk sekali...
" haah.. si Karan nie bising ler macam mana pun.. takkan di layannyer...haah... sorry la Karan.. kalau i selalu bising.." hehe.. sambil gelak..
pastu si Mr Karan nie jawabla...sambil kapla dia geleng2 pusing2.. macam Sathia dalam citer PiMai2 tangtu...
"saya sudah tak rasa apa2.. dekat rumah sana hari2 lagi bising dari ini saya dengar..''
pastu kami pun ketawa la..
''saya tidur pun dengar suara dia, bangun pun dengar suara dia..mana2 pun dengar suara dia.. sudah biasalah.."
Mr Karan ni memang kelakar tapi kengkadang tu kesian kat dia.. sebab dia ni macam kena queen control sket.. tapi tak tahu la betul ke idak.. tapi nurut citer yang aku dengar dan lihat sendiri melalui dia tu.. hmm.. memang betui la kot..
pastu Mr Karan ni sambung citer lagi..
"semalam saya sedang ironing itu baju la..memang banyak laa... then tiba2 dia datang tegur saya.. "
"laa.. banyak nya u iron baju...u must be tired rite..?"

"then i feel so happy n tkejut la happy sebab ingatkan dia mau tolong saya gosok n tkejut sebab dia belum penah tolong saya gosok baju, tiba2 mcm mau tlg gosok..macammau sesuatu saja.. i thot dia mau tlg la.. pastu dia smbung ckp lagi.."
"why not tomorrow u continue ironing half all of this together with mine.. then can save time for u to help me today!"
errk!! what?
"saya butul2 ingat.. dia mau tolong saya gosok itu baju... tapi dia suruh sambung esok gosok sekali sama baju dia dan dia lagi mau suruh saya berenti dulu untuk tolong buat kerja lain.. dia marah sama saya sebab saya gosok byk baju, ambil masa panjang... jadi tak boleh buat kerja lain laa.."
laaa..iyer ker kami pun gelak 2 lah kan sebab cara dia bercerita tu mcm kelakar2 dan dia pun gelak2 jugak..
hmm.. macamnie pun ada ka...
memang ada...
kisah Mr karan ni memang dah byk kali dah kami dengar..dari dia.. tapi dia bukan kutuk2 atau burukkan isteri dia.. cuma dia saje bercerita apa yg berlaku pasal rumahtangga nya.. tapi ape yang dia cerita mesti buat orang gelak punya...
at d other side plak... kesian tengok dia nie...kami org gelak jer dia pun gelak sama..tapi hati dia sape yang tahu..
hmm.. sabar jer la...

Sekian untuk cerita petang ini... kalau boring , blur, dgn citer ni.. buat2 tak tahu jer pi..sambung keja balik! (ntah.. bila baca balik mcm tak kelakau jer.. tapi siyes.. tadi memang kami ketawa tbhak2 la ketawakan apa yg diciterkan oleh Mr Karan nie...tu yg rasa nak tauk kat sini..penyampaian aku tak best kot... hmm.. layan jer la.. aku pun pinjam masa keja jap nie..ok go back to work!!..)

1 comment:

Anonymous said...

ha'ah...Mr karan jadi suami mithali ...kena buat dgn ikhlas, baru dpt kebahagiaan yg sebenar..
....


Kempen Menentang Kekejaman Israel!

Kempen Menentang Kekejaman Israel!
Aku yang menyokong..

Me and My Hubby

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker